Uygulamalı Bilimler Yüksekokulu - ubyo@gelisim.edu.tr


 Dr. Öğretim Üyesi Sema Mercanoğlu Erin ve Dr. Öğretim Üyesi Hande Ayhan Gökçek Uluslararası Kongreye Katılmıştır

Uluslararası Ticaret ve Finansman Bölümünden Dr. Öğretim Üyesi Sema Mercanoğlu Erin ve Yönetim Bilişim Sistemleri Dr. Öğretim Üyesi Hande Ayhan Gökçek "Mental İyi Oluş Hali ve Hedonik Tüketim Davranışının Çift Yönlü Etkileşimine Yönelik Bir Araştırma: Yapısal Eşitlik Modeli Uygulaması" adlı bildirisini 16-18 Ocak 2021 tarihleri arasında online olarak düzenlenen 6. Uluslararası Yönetim ve Sosyal Bilimler Kongre’sinde sunmuştur.
Uluslararası Ticaret ve Finansman Bölümünden Dr. Öğretim Üyesi Sema Mercanoğlu Erin ve Yönetim Bilişim Sistemleri Bölümünden Dr. Öğretim Üyesi Hande Ayhan Gökçek 16-18 Ocak 2021 tarihleri arasında online olarak düzenlenen  6. Uluslararası Yönetim ve Sosyal Bilimler Kongre’sine katıldılar. Kongreye katılım sağladıkları “Mental İyi Oluş Hali ve Hedonik Tüketim Davranışının Çift Yönlü Etkileşimine Yönelik Bir Araştırma: Yapısal Eşitlik Modeli Uygulaması” başlıklı  çalışmada “Bu araştırmanın amacı, mental iyi oluş halinin hedonik tüketim davranışına ve hedonik tüketim davranışının mental iyi oluş haline, çift yönlü etkilerini ortaya koymaktır. Çalışmanın özgünlüğü, yapılan modellemenin daha önce incelenmemiş olduğudur.

Yapılan literatür araştırması sonucunda mental iyi oluş halinin, online alışverişe direkt etkisinin olmadığı belirlenmiş, fakat özel olarak hedonik tüketim davranışına olan etkisinin ölçülmediği tespit edilmiş ve literatürdeki bu açığı kapatmak amaçlanmıştır. Araştırmanın zaman kısıtından dolayı mental iyi oluşun, faydacı tüketime olan etkisi ve her iki tüketim davranışına etkisi açısından aralarındaki farklar belirlenememiş olsa da diğer araştırmacılara önerilmektedir. Araştırma yöntemi olarak online anket seçilmiştir ve online alışveriş yapan 18 ve üzeri yaş tüketicilere yönelik yapılmıştır.

Kartopu örnekleme yöntemi tercih edilmiştir. Yapılan keşfedici faktör analizi sonucu, mental iyi oluş hali 3 boyutlu, hedonik tüketim davranışı ise 5 boyutlu olarak tespit edilmiş olup, doğrulayıcı faktör analizi uyum değerleri, güvenilirlik analizi ve  yapısal eşitlik modellemesine yer verilmiştir. Verilerin analizi SPSS 24 ve AMOS 27 istatistik paket programları ile yapılmıştır. Yapısal eşitlik modellemesi sonuçlarına göre mental iyi oluş halinin hiçbir boyutunun hedonik tüketimi etkilemediği, ancak hedonik tüketimin 1 boyutunun, mental iyi oluş halinin tüm boyutlarını anlamlı olarak etkilediği sonucuna varılmıştır. Bulunan sonucun, pazarlama literatürüne önemli bir katkı yaptığı düşünülmektedir.” ifadelerine yer verdiler.


Haberler

Tüm Haberler