Seminerin açılış konuşmasında İstanbul Gelişim Üniversitesi Mütevelli Heyet Başkanı Abdülkadir Gayretli, Webometrics süreci ve önemine değindi. Gayretli, Webometrics süreci ile ilgili Uygulamalı Bilimler Fakültesi Web Sorumlusu
Arş. Gör. Burçin Yazar’ı başarılarından dolayı kutladı. Arş. Gör. Burçin Yazar, “UBF takım ruhu ile çalıştığımız bu süreçte bu başarıyı yakalamamız bizi de çok sevindirdi, bu süreçte emeği geçen tüm bölüm Web temsilcilerine, idari yöneticilerimize ve Kurumsal İletişim Müdürlüğü'ne destekleri için çok teşekkür ederiz” dedi.
Sunumu hazırlayan ve sunan Kurumsal İletişim Müdürlüğü Web Sorumlusu Ömer Can Talu, “Webometrics Hangi Ölçütlere Bakar?”, Raporlama Sistemimiz”, “Google Classroom Hakkında”, “Onay Mekanizması Hakkında”, “İçerik Özgünlüğü” adlı konu başlıklarına değindi.
WEBOMETRİCS, İÇERİĞİN ÖZGÜNLÜĞÜNE BAKAR
Talu, Webometrics’in hangi ölçütlere baktığını şu şekilde açıkladı: “Webometrics en temelde içeriğin özgün olup olmadığına bakar. Sitedeki içerik sayısı, içerikteki kelime sayısının en az 300-400 kelime olması, sitedeki PDF sayısı gibi etkenlere bakar” dedi. Talu, raporlama sistemi ile ilgili açıklamada bulunarak, Webometrics ve arama motorları açısından sayfaları değerli kılmak için her araştırma merkezi ve birimin haftada en az üç nitelikli içerik girmesi gerektiğini vurguladı. Talu, düzenli aralıklarla ne kadar fazla özgün içerik yayınlanırsa sayfa değerinin o kadar artacağını belirtti.
GOOGLE CLASSROOM İLETİŞİMİ
Google Classroom sisteminin kullanma amacını ifade eden Talu, şu açıklamalarda bulundu: “Tüm web sorumlularımıza içerik bakımından fikirler sağlayabilmek, genel duyurularımızı gerçekleştirebilmektir. Google Classroom sistemi üzerinde web sorumluları ile daha rahat etkileşim sağlanmaktadır.”
Talu, onay mekanizmasının 5 Mart 2019 tarihi itibariyle web panel üzerine geçtiğini belirterek, onay mekanizma amacının, içeriğinin doğruluğunun kontrolü olmadığını, tüm alt sayfalardaki içeriğin tek bir dil şeklinde kurumsal kimliğe ve SEO’ya uyumlu hale getirilmesi olduğunu açıkladı.
İçerik özgünlüğüne değinen Talu, “Google’da çıkan sonuçlarda aynı içerik tarihe göre daha önce kurumumuza ait olmayan başka bir sayfada kullanıldıysa, sayfamızdaki içeriği değiştirmemiz SEO açısından gereklidir. Diğer durum ise bu sayfalardaki bilgilerin intihal olup olmadığına yönelik kontroldür. Bunu anlayabilmek için sayfadaki herhangi bir cümlenin kopyalanıp Google’da aratılması yeterli olacaktır” dedi.
Seminerin sonunda akademik ve idari kadroda yeni işe başlayanlar için Ömer Can Talu tarafından panel kullanımı eğitimi verildi.
Enable GingerCannot connect to Ginger Check your internet connection
or reload the browserDisable in this text fieldRephraseRephrase current sentenceEdit in Ginger